רפואת שיניים מונעת – הדרך הבטוחה לבריאות הפה

כולנו יודעים, שעל מנת לשמור על היגיינת הפה ועל בריאות השיניים, עלינו לצחצח את שינינו פעמיים ביום ולהעביר חוט דנטלי בין השיניים לפחות פעם ביום. לא כולנו יודעים, שאם אנחנו מעוניינים למנוע התפתחות עששת והצטברות של חיידקים על השיניים, כדאי מאוד שנקפיד גם על כללי תזונה נכונים וגם – על ביקור תקופתי אצל רופא השיניים.

על תזונה ורפואת שיניים מונעת

ידוע לכולנו, שישנם מאכלים שעלולים להזיק מאוד לבריאות השיניים, אולם רובנו חושבים, כי מדובר אך ורק באותם מאכלים עתירי סוכר המכונים בפי כל "ממתקים". אין ספק, כי מאכלים מסוג זה אכן מזיקים מאוד לבריאות השיניים, אולם ישנם עוד מזונות ומשקאות שכדאי להמעיט בצריכתם.

זהירות, חומצה!

מזונות משקאות רבים, גם כאלה שנחשבים בריאים יותר, מכילים חומצות שונות שיכולות לפגוע מאוד בציפוי האמייל של השן. התוצאה של פגיעה מתמשכת שכזאת היא גם שן כהה יותר (משום ששיניים שנפגעות מחומצה מאבדות מהמינרלים שלהן וקולטות צבעים של משקאות כהים כמו קולה, יין ועוד) וגם שן חלשה יותר, אשר עלולה גם להתפורר. לכן, כאשר מדברים על רפואת שיניים מונעת, חשוב להתייחס גם לפרמטרים הללו ולהפחית למינימום את צריכת המזונות והמשקאות הבאים:·        
פירות הדר ומיצי פירות - פירות הדר אמנם מכילים ויטמין C  שנחשב בריא מאוד לגוף, אולם ויטמין זה הוא בעצם חומצה לקטית, היכולה לפגוע בציפוי האמייל של השן. הפרי המכיל את הריכוז הגבוה ביותר של החומצה הוא הלימון, ולאחריו בסדר יורד, האשכולית והתפוז.
משקאות דיאטטיים – למרות שאינם מכילים סוכר, משקאות אלה מכילים חומצה פוספורית היכולה להמיס את האמייל שמצפה את השן.
משקאות תוססים– ידוע לכולנו שקולה נחשבת לאחד המשקאות המזיקים ביותר לשיניים, אולם חשוב לדעת כי לא רק הקולה יכולה לגרום נזק לשיניים, אלא כל משקה מוגז. ייצור הגזים הנמצאים במשקה כרוך בתהליך קרבוניזציה הגורם להיווצרות של חומצות שונות, שגם הן עלולות לפגוע במראה השיניים ובחוזקן.

מתוק בפה? רק במידה

כולנו אוהבים את הטעם המתוק, אולם אם ברפואת שיניים מונעת עסקינן חשוב לזכור, כי הסוכר הוא האויב הגדול ביותר של השיניים, שעלול לגרום להצטברות חיידקים, לעששת ולחורים. לכן, ישנם מספר מוצרים שמומלץ מאוד לצרוך בהגבלה בלבד, על מנת לשמור על הבריאות ועל האסתטיקה של השיניים.
ממתקים– כידוע לכולנו מומלץ להפחית למינימום את צריכת הממתקים, בעיקר אלה שנשארים בפה זמן רב, כגון שוקולד, טופי, סוכריות ועוד).
פירות יבשים– אמנם הם נחשבים מאוד בריאים, וביחס לממתקים אחרים הם אכן בריאים יותר, אולם גם הם מכילים כמות גדולה של סוכר ומאוד לא מומלצים עבור מי שמעוניין להימנע ממצבי עששת וחורים בשיניים.
משקאות קלים– מיצים, משקאות מוגזים ותרכיזים מכילים כמויות גדולות של סוכר שיכולות להזיק מאוד לשיניים. גם מים בטעמים שונים שהם לכאורה בריאים יותר, מכילים הרבה סוכר. הפחיתו בצריכתם. הדבר נכון, כמובן, גם לגבי משקאות חמים (קפה/תה) המומתקים בסוכר.צריכת המוצרים שהוזכרו לעיל במידה סבירה ולא בהגזמה בהחלט תאפשר לכם לשמור על בריאות השן.

מעוניינים בטיפולי רפואת שיניים מונעת? מרפאת שיניים ד"ר בוסיק לשירותכם


במרפאת השיניים של ד"ר בוסיק  מיכאל שמים דגש חזק על טיפולי מנע, על מנת לאפשר לכם ליהנות משיניים בריאות וחזרות לאורך זמן. לכן, אם אתם מעוניינים לקבל טיפים ועצות מקצועיות לגבי רפואת שיניים מונעת, שתאפשר לכם ליהנות משיניים בריאות ואסתטיות לאורך זמן, צרו קשר עוד היום עם צוות המרפאה ונשמח לעמוד לשירותכם.  
ד"ר בוסיק מיכאל הינו רופא שיניים מוסמך, בוגר הפקולטה לרפואת שיניים בעיר יאסי שברומניה. את לימודיו סיים בשנת 1989 והוא בעל תואר (DENTAL MEDICINE DOCTOR)  D.M.D.. הידע והניסיון שצבר ד"ר בוסיק במשך למעלה מ-20 שנות עיסוקו במקצוע הופכים אותו לרופא שיניים מוביל בתחומו, המטפל בפציינטים רבים תוך שימת דגש על טיפול מקצועי ועל יחס אישי כאחד.

כיום ד"ר בוסיק מנהל מרפאת שיניים בנהריה, בה ניתן לבצע מגוון סוגים של טיפולי שיניים באווירה נעימה ונוחה. ד"ר בוסיק הינו חבר פעיל בהסתדרות לרפואת שיניים בישראל, הדואגת לספק לרופאי השיניים החברים בה תוכניות רבות של לימודי העשרה והשתלמויות ברפואת שיניים, במטרה להעלות את רמת הידע המקצועי שלהם. 
טיפים חכמים להיגיינת הפה
  • צחצוח שיניים פעמיים ביום בוקר ולפני שינה
  • שימוש בחוט דנטלי להרחקת שאריות של מזון
  • צחצוח וניקוי של הלשון ושימוש במי פה
  • ביקור תקופתי אצל שיננית לצורך ניקוי אבנית
צרו קשר